Przedszkole Nr 3 w MZS Nr 4 w Gorlicach jest placówką publiczną. Mieści się w dwóch budynkach.
Główny budynek przedszkola jest na parterze, w Spółdzielni Mieszkaniowej "Osiedle Młodych". Dysponuje dwoma dużymi salami zabaw, szatnią, własną kuchnią oraz dodatkową salą do zajęć z języka angielskiego, zajęć logopedycznych i Montessorii oraz dużym tarasem z małym ogrodem przedszkolnym .
Odziały przedszkolne A i B w szkole - mieszczą się w budynku Miejskiego Zespołu Szkół Nr 4 ul. Krasińskiego 9.
Przedszkole jest placówką 4 - oddziałową. Uczęszcza do niego 98 dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach:
- od 6.30 do 16.00
przedszkole w szkole
- od 7:00-16:00
W przedszkolu zatrudnionych jest:
- 7 nauczycieli
- 6 obsługowych
- 2 administracyjnych.
Wszyscy nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe pedagogiczne i stopnie awansu zawodowego. Przedszkole prowadzi nauczanie i wychowanie w zakresie wspierania rozwoju dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych, nastawionych na rozwój aktywności artystycznych (m.in. warsztaty plastyczne, muzyczne). Nauczycielki prowadzą pracę opiekuńczo - wychowawczą i dydaktyczną . Troszczą się o prawidłowy rozwój psychofizyczny wychowanków, tworzą warunki wspierające rozwój dzieci, przygotowują dzieci do życia w rodzinie i społeczeństwie, oraz wprowadzają dzieci w świat, w którym trzeba radzić sobie z trudnościami i porażkami, potrafiąc cieszyć się z odniesionych sukcesów.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 3 W GORLICACH
Koncepcja pracy oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:Ustawy o Systemie Oświaty, Statucie Miejskiego Przedszkola Nr 3 w MZSNr4.
Cele i zadania główne:
1.Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla prawidłowego rozwoju odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola.
2. Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
3. Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
4. Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec innych ludzi oraz otaczającego go świata, na różnych płaszczyznach jego działalności:
- kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki, rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć.
-kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym
- nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą.
5. Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
6. Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
7. Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola gwarantującego pełną realizację zadań placówki.
8. Dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku.
Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie naszych wychowanków. Pragniemy doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy.